diumenge, 29 de juny del 2008

Un infantil...Monninots


Volia dedicar un post a la bona feina de Sinilos Teatre de Titelles.
Què us puc dir de Sinilos? Sé que és poc objectiu parlar del treball de la Cia d'uns vells amics...en Miguel i la Lores, però ho intentaré.
Enguany Sinilos va tenir l'oportunitat de poder estar un mes, el passat mes de març, en cartellera en un teatre de Barcelona, el teatre Tantarantana. http://www.tantarantana.com/

Reconec que no ha de ser fàcil, en un món, l'escènic i infantil, conseguir que et puguin programar tot un mes. Estar programat a BCN suposa sortir a totes les cartelleres, guies de l'ocio, Timeout, atrapalos.com, etc, etc...

Les crítiques foren molt positives i a la nova revista Timeout va sortir com a espectacle infantil destacat. Felicitats!!!

Què és monninots? Un servidor ha tingut l'oportunitat de poder veure el procès creatiu del seu anterior espectacle..."El pinta somnis" i d'aquest "Monninots". Francament, després de vuit anys, el treball sobre l'escenari es veu reforçat per l'experiència dels col·legues com a manipuladors i titellaires en programes com Los lunnis (TVE) o Los Argos (Cuatro?)...Si heu escoltat algún cop la veu de Lulila no és res més que la veu de la Lores.

Monninots és la història d'un marrec que veu com a la seva habitació plena plena de joguines (que prenen vida!!) s'hi ha perdut una criatureta ben marciana i el bon marrec l'ajudarà a que torni al seu planeta. L'espectacle és força innovador, tot i que en algún moment perd intensitat i això els nens, que són uns espectadors molt agraïts però molt terribles també, ho noten...

Els moments musicals són els millors i cal dir que les cançons d'en Pep Boada funcionen molt bé. També em vaig topar amb el técnic, que és del meu poble, en David V.

Des de Nàufragiobrer us desitjo que l'estiu us porti molt bolos i molta sort!!
(Un parell d'anècdotes: si aneu a un espectacle infantil us recomano que porteu alguna criatureta sigui nebot, fill, o cosinet...quan vaig anar a comprar l'entrada el noi de la guixeta em va preguntar: "només una? i va mirar per si portava algún nen amagat. M'hauria agradat portar les meves nebodetes però no va poder ser. L'altre moment va ser a l'entrar a la sala...vaig deixar que entrés tot el criaturam i el noi al revisar-me l'entrada em va mirar amb cara de bitxo raro. Sort que després el personal de local va veure que sortia amb els manipuladors del muntatge i van dir: Ahhhhhh! Ara ho entenem!!)

Us recomano que feu un cop d'ull a les seves webs i blogs...són super creatius (com ells!!!)


www.sinilos.com/blog (us imagineu un bloc escrit per titelles? Surreal? No, no..."De titelles" és nom del seu bloc)


Potser també t'agradarà...

Related Posts with Thumbnails