dissabte, 28 de juny del 2008

Un quadre...


I com es dirà aquesta illa? Vet aquí el gran dilema...Això de posar nom a les coses sempre em fa rumiar...Quan escric un relat, un poema el títol és quelcom important...Enguany es publicarà el meu primer recull de relats sota el títol de "Petits naufragis"
(Bé ja us en parlaré més endavant)
Aquesta foto que veieu és d'un quadre que va pintar el meu avi patern que es deia Francesc Boloix. Crec que és el Port de Barcelona. Volia que fos la portada del recull però finalment no va poder ser...
Aquest quadre em suggereix moltes coses. Em recorda que el meu avi i el seu grup d'amics s'escapaven els avorrits diumenges del franquisme per anar a pintar. Mentre la gran massa estava pendent del fútbol i els toros (de què em sona això? Ahh, sí demà la final de "la selección"; serà que el fútbol és sempre el fútbol)...el meu avi i els seus s'escapaven per Catalunya per pintar i dibuixar. Aquest quadre és d'aquella època. Un port. Unes barques amarrades al port. Vet aquí que molta gent vol amarrar-se a molts ports per no ser nàufrags. Vinc d'un món d'obrers. Un món on hi hagut molts nàufrags. Vet aquí que ja tinc nom per la meva illa..nàufrag i obrer.

Potser també t'agradarà...

Related Posts with Thumbnails