dissabte, 27 de desembre del 2008

Una fruita corcada: Grup Senar


Què fas quan tens a la mà una poma brillant i aparentment bonica i quan te la vas a menjar et cau a terra de fàstic pels cucs qui hi ha dins?
Aquesta és la sensació que s'han trobat diversos autors que van confiar en els bons propòsits del Grup Senar, grup on hi tenien cabuda marques editorials com Maikalili i Penombra d'argent.
Qui escriu aquestes paraules és un d'aquests autors, que després petites incursions en llibres col·lectius i revistes, volia fer el petit pas endavant de tenir una obra publicada individualment. Per aquelles casualitats del món mundial vaig presentar-me en un concurs de textos teatrals. Passats uns mesos van contactar amb mi i em van fer una proposta d'edició, més ben dit d'autoedició. Vaig donar-hi moltes voltes i al principi vaig dir que no. Mig any més tard els hi vaig presentar un projecte de recull de relats i poemes. Tot va anar molt ràpid.
Encegat pels bons proposits i per les ganes de tenir alguna coseta publicada vaig firmar el contracte.
Un any després: A la porta del local posa "Tancat per reformes". L'editor ha desaperagut, els empleats s'han esfumat. Un gran silenci. Les obres mai s'han editat.I uns quants autors ens hem quedat amb un pam de nas.
Es mereixen aquesta gent formar part del món cultural i editorial? (La resposta és bastant obvia, oi)
Desengany, ràbia, dubtes, decepció i una certa impotència...Els autors del Grup Senar som autors gairebé amateurs, anònims, novells, desconeguts, aficionats, o gent amb molta il·lusió.Descoberta la fruita corcada ens hem posat mans a l'obra i hem començat a assessorar-nos de què podem fer. Esperem que un cop començat l'any col·lectivament podem rescindir els contractes i recuperar el que ens pertany. Esperem que a principis d'any poguem desvincular-nos totalment d'aquesta gent, ja que aquesta gent ha passat d'una forma vergonyosa de la nostra cara. I un cop això hagi passat, que espero que no passi massa temps, espero poder trobar alguna altre editorial amb un mínim d'ètica, professionalitat i respecte cap a l'autor i que apostin per la gent jove que intentem obrir-nos camí. Des d'aquí tota la meva solidaritat amb la resta d'autors.

Potser també t'agradarà...

Related Posts with Thumbnails