dijous, 6 de novembre del 2008

Cinc cèntims d'un rodatge...


Fa pocs dies a la Colònia Güell van passar una circular informant dels talls al trànsit que ocasionaria durant unes hores el rodatge d'una mini-série de televisió a la Colònia Güell. Al mateix temps es va aprofitar per fer una petita crida demanant extres per les imatges que s'havien de filmar.
Molt més enllà del turisme i de les lletres, un servidor ha fet algunes petitíssimes incursions en la cosa escènica, gràcies a les vuit edicions de la festa modernista, i vaig deixar les meves dades pel casting d'extres i em vàrem fer un parell de fotos.
Mai hauria dit que una reconeguda productora que té serials com Ventdelplà a Tv3, treballés en tant poc temps de marge. M'explicaré...La crida d'extres va ser dissabte dia 1. I el rodatge comença avui dia 6 de novembre. Mai hauria imaginat que les productores treballessin tant precipitadament. Amb menys d'una setmana han fet un casting, han preparat el rodatge d'unes escenes i el dia abans han trucat al personal. És fortíssim! Avui he estat tot el dia fora coneixent la realitat turística de la comarca d'Osona. Tenia el mòbil apagat i a Osona hi ha molt poca cobertura. Total he vist una trucada perduda al mòbil i m'he quedat amb les ganes si era la tal productora que m'estavan trucant...Conclusió: no sé si això se li pot dir planificació.
El més important és: la Colònia Güell tindrà el privilegi de ser l'escenari d'unes petites escenes que s'estan rodant per la tv-movie o mini-série de dos capítols "Les veus del Pamano", basat en una de les gran novel·les de Jaume Cabré. Gran novel·la que tinc ganes de tornar-la a rellegir i gran escriptor i gran persona, en Cabré, que vaig tenir la sort de conèixer ara fa un parell d'estius en un sopar a Terrassa amb la gent de l'AJELC.
Cal dir que segurament el que es gravarà a la Colònia Güell forma part del treball de pre-producció. La història se situa en un poble del Pirineu en plena post-guerra. Per aquest motiu resulta curiós i anecdòtic que hagin escollit la pròpia Colònia per gravar-hi algunes imatges. Evident el rodatge d'exteriors més important ja s'ha fet al Pirineu i ara es desenvoluparà segurament a Barcelona i altres punts.
Aquest telefilm està previst que s'estreni a Tv3 a finals del 2009.
+info del rodatge a...
+info del llibre...
+info de Jaume Cabré...
Esperem que sigui un bon film.

Potser també t'agradarà...

Related Posts with Thumbnails