dissabte, 15 d’agost del 2009

Últimes lectures: Olor de Colònia


Olor de Colònia
Sílvia Alcàntara
Edicions de 1984 - Mirmanda (2009)
Tot i que fa mesos que vaig descobrir aquest llibre i el vaig recomenar per St.Jordi, fins fa poques setmanes no el vaig poder llegir. Amb tres dies vaig devorar el llibre.
Fa temps que no trobava, d'un autora debutant, una obra tant ben reeixida a nivell tècnic, argumental, lingüístic...
Olor de Colònia ens porta al món tancat i humil de les colònies tèxtils dels anys 50 a Catalunya. A través d'unes famílies i d'uns personatges, la trama és una descoberta de secrets i misteris, que fins i tot, en la part final, té quelcom, en alguna escena de molt rodoredià.
A nivell personal m'ha atrapat i m'ha emocionat ja que he vist en aquesta novel·la el món dels meus avis materns i fins i tot l'escena de la noia que deixa l'etapa dels estudis elementalíssims del convent i de ben joveneta ha d'anar a treballar com aprenenta a la fàbrica, és una escena que perfectament hauria pogut firmar ma mare o la meva àvia. He vist cadascún dels racons de la Colònia Vidal que és la Colònia on varen viure els meus avis materns i on varen viure els meus tiets i ma mare. I on un servidor i va estiuejar de petit.
Un debut brillant i sorprenent. Una novel·la amb un èxit merescut.
Una novel·la molt recomenable.

Potser també t'agradarà...

Related Posts with Thumbnails